#TIPS&TRICKS

TEORIA GENERAȚILOR: Tu din care faci parte?

Scris de Laura P la 16 aprilie 2018

În 1991, oamenii de știință americani Neil Howe (Neil Howe) și William Strauss (William Strauss) au creat teoria generațiilor. Potrivit lor, la fiecare 20-25 de ani se naște o nouă generație de oameni care au trăsături de caracter, obiceiurile și caracteristicile diferite față de cei născuți în altă perioadă, iar apoi se repetă pentru generațiile viitoare.

Hove și Strauss au dat numele și au făcut o caracterizare pentru fiecare dintre generații încă din 1433. Cu toate acestea, suntem interesați de reprezentanții ultimelor patru generații, pe care le vedem de multe ori astăzi și că este posibil să se potrivească într – o familie convențională. Astfel am decis să prezentăm aceste trăsături sub forma unei familii tradiționale, pentru a te regăsi mai ușor: cel mai tânăr membru – Maria ( generație Z ), sora sa mai mare ( generație Y ), tatăl ( generație X ) și bunica ( generația „Baby Boomers” ). Îți vom spune despre fiecare în detaliu.

1. Generația Baby Boomers

Data nașterii: între 1943 și 1963.

Bunica are 72 de ani. De câteva ori pe săptămână merge la piscină, vizitează saloanele spa, coace plăcinte incredibil de gustoase, se simte energică și sănătoasă.

Generația bunicii se numește „Baby Boomers”. Se numește astfel datorită numărului impresionant de nașteri din acea perioadă. Reprezentanții acestei generații au un nivel ridicat de patriotism. Acești oameni sunt optimiști, au un spirit de echipă și colectivism. Este important ca ei să se ajute reciproc, să lucreze împreună.

Sunt capabili să facă aproape orice lucrare manuală: croitorie, inginerie, pescuiesc, sunt educați și au cunoștințe în multe științe. Mulți dintre „boomers” sunt activi, merg la centrele de fitness,au gadget-uri și iubesc călătoriile.

2. Generația X

Data nașterii: între 1963 și 1984.

Tatăl are 47 de ani. Lucrează într-o companie de construcții bine-cunoscută de peste 20 de ani. A început din cea mai joasă poziție și acum ocupă postul de director adjunct. Muncitor, responsabil, și iubește să facă el însuși toată munca grea.

Tatăl Mariei este un reprezentant strălucit al generației X. Generația oamenilor individualiști, care vizează munca grea și succesul personal. Aceștia sunt oameni care au fost obișnuiți cu independența încă din copilărie: și-au făcut temele, s-au dus la școală, și-au gătit propriul prânz și au făcut cea mai mare parte a muncii fără ajutor.

Oamenii din generația X se disting , de regulă, de conștiința globală, de înțelegerea tehnică și de independență aproape în totalitate. Cel mai adesea, aceștia preferă să lucreze timp de 30-40 de ani în aceeași organizație, acumulând experiență și ridicându-se de la cel mai mic nivel la șefi și directori.

3. Generația Y (sau generația Millennium)

Data nașterii: între 1984 și 2004.

Sora mai mare a Mariei are 23 de ani. Ea studiază în străinătate, are mii de urmăritori pe Facebook, adesea vizitează cu prietenii noile cafenele, petreceri și expoziții creative. Ea este un reprezentant al generației Y, sau milenară.

Millenialii sunt oameni care sunt adesea numiți „generația rețelelor sociale”. Mediul extern din jurul lor s-a schimbat incredibil de repede, deci milenialii nu sunt ca părinții lor. Munca grea și creșterea carierei nu este pentru ei. Nu sunt pregătiți să lucreze pentru o companie timp de mulți ani, preferă un program flexibil și o recompensă imediată pentru munca depusă.

De regulă, aceștia sunt oameni energici care se adaptează cu ușurință și să muncească în mod constant pentru cunoaștere și dezvoltare. Ei înțeleg că timpul se mișcă repede, așa că nu doresc să fie specialiști într-un singur domeniu, ci să se dezvolte simultan în diferite sfere.

4. Generația Z

Data nașterii: 2004 până în prezent

Maria însăși are 15 ani. Folosește toate gadgeturile posibile. Ea știe totul despre tendințe, Internet și realitatea virtuală. În viitor, vrea să devină un dezvoltator de jocuri pe calculator.

Ea este reprezentanta generației Z. Aceștia sunt copii care nu numai că au crescut cu Internetul, ci s-au născut cu un cont în Instagram și nu-și mai închipuie o viață fără tehnologii digitale. Ei nu sunt obișnuiți cu munca fizică și nu pot să înțeleagă cum funcționează acest lucru. Ei se concentrează pe auto-exprimare și auto-dezvoltare.

Oamenii din generația Z au imunitate încorporată la publicitate, deoarece sunt obișnuiți cu aceasta din copilărie. Nu se închină brandurilor. Este important pentru ei ca bunurile să fie ecologice și, cel mai important, utile pentru dezvoltarea lor.

Linia dintre viața reală și cea virtuală pentru noua generație este aproape eliminată.

Ce generație urmează?

De fapt, este prea devreme să vorbim despre acest lucru, pentru că încă nu este clar cum va crește ultima generație. Deși ceva poate fi asumat de sociologi.

Generația Z este deja superioară în ceea ce privește viteza și dezvoltarea psihică a generației anterioare. Oamenii acestei generații sunt instruiți mai repede, interacționează mai bine cu tehnologia și însușesc noi abilități.

Viteza tehnologiei crește, astfel încât se poate presupune doar că următoarea generație va fi mai inteligentă, se va adapta mai rapid și va elimina stereotipurile de gen, rasă, naționalitate mult mai rapid.


--